Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Fodor Erika

kémi-fiz tanár, KUTOSZ t.elnök, tanterv készítő, bíráló

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Megtisztelőnek, és kihívásnak érzem a feladatot! Kíváncsian várom, hogy, hogyan felelek meg ebben az új, és izgalmas feladatkörben, ahol a tennivalók jó részét is közösen kell kitalálnunk a tutorálttal! Remélem, hogy nyitottságommal, tapasztalataimmal, empátiás készségemmel, és széleskörű kapcsolati tőkémmel felvértezve, tutoráltjaimmal együtt munkálkodva, megtaláljuk azokat a lehetőségeket, amivel segíteni tudom, hogy érdeklődési körüknek, habitusuknak, egyéni képességeiknek megfelelő folyamatos, őket patronáló odafigyelésben legyen részük. Tutori szerepkörömben, mint egyfajta koordinátor azon fogok dolgozni, hogy az összes körülményt (egyéniség, iskolatársak, tanárok, szülők, elmaradások, anyagi helyzet stb) figyelembe véve, a diák motiváltsága, fejlődése a lehető legharmonikusabb legyen.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
”Mindannyian mások vagyunk”…(Bródy J.)  Ez a megállapítás halmozottan igaz a tehetségekre. Az ő bonyolult egyéniségük megértése, személyiségükre fókuszált segítése a küzdelmes útjukon mindannyiunk érdeke! A tehetség ígéreteknek, sokszor még maguk számára sem könnyű a természetük, ilyenkor jól jön egy olyan ember, a tutor, aki kívülről, kicsit messzebbről, és főleg elfogulatlanabbul lát rá a dolgokra, mint egy szülő, tanár, edző, vagy mentor. Ha nyitottságával, figyelmével elnyeri a fiatal bizalmát, akkor szaktudásával, tapasztalataival, ismeretségi körével, a MATEHETSZ, és más szervek adta lehetőségekkel (pl. önismereti tréningek, táborok, ösztöndíj), személyre szabott, a változó igényeknek megfelelő segítséget nyújthat.

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
A tutor, holisztikusan láthatja a fiatalt, és a benne rejlő lehetőségeket, a már elért sikereket, a problémákat, az esetleges elakadásokat. Akkor dolgozhat eredményesen, ha képes ráhangolódni  a tutorált személyiségére. A tutor-tutorált kapcsolat, egy tipikus kölcsönösségen alapuló viszony, amely jó esetben mindkét felet építi, gazdagítja. Tehetséges fiatalokkal, találkozni, őket meghallgatni, érdeklődési körüket tágítani, nekik segíteni, tőlük tanulni, az egyik legtöbb örömet adódó tevékenység! Voltam (vagyok), szülő, tanár, mentor, barát. A tutor, bár mindegyikre valamilyen formában hasonlít, más minőségű foglalkozás. Hiszem, hogy az egyéniségre fordított figyelme miatt is, fontos szerepe lehet egy tehetség, különösen egy hátrányos helyzetű tehetség ígéret sikeres életpályájának megtalálásában, elindításában, jövőbeni talentummá válásában.

 

Adatlap: