Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Baloghné Maklári Mónika

Munkakör: 
Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona - Történelem és társadalomismeret szakos tanár, kollégiumi nevelőtanár

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
A tutori szerep számomra egy különleges feladatot és egyben kihívást is jelentett, hiszen a pedagógus munkának egy olyan szeletét hozta el, ami nem a mindennapi tanári munka része. Sok-sok érdekes programmal, szervezői és kreativitást igénylő feladatokkal vonzott a tutori munka, mely különleges tehetségű fiatalok megismerését és segítését célozta meg. A tutorált diákok életének részévé válni és segíteni őket a céljaikhoz vezető sokszor rögös úton nemcsak pedagógusi feladat, de sokszor pszichológusi és mentálhigiénés szakemberi feladatokat is magában rejt. Szerettem volna részese lenni a jövő nemzedék leendő kutatóinak és tudósainak életében, amely nemcsak a tudás átadásán és az iskolai tanításban merül ki, hanem személyes kapcsolat, törődés és odafigyelés is a tutoráltak felé.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Minden tehetséges diák saját motivációval és egyéni elképzelésekkel lép a céljai megvalósításához vezető útra, az út bizonyos szakaszaiban más és más” segítőre”, kisérőre van szüksége, míg bejárja a teljes pályáját. Az egyéni segítségnyújtás minden életszakaszában elengedhetetlen, hogy a tehetségígértből valóságos tehetségét megélő és kamatoztatni tudó felnőtt váljon.